28 Ekim 2012 Pazar

Turgay Develi "Ne dediğimi biliyorum, adayım"



Adana CHP’deki  Develi  bombası, bayramın da araya girmesiyle azalan şiddetine rağmen etkisini sürdürüyor..  Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na CHP’den  aday adayı değil,  “aday” olduğunu vurgulamak suretiyle siyaset sahnesindeki yerini sertçe alan CHP  milletvekili Turgay Develi, gerek partililerini gerek Adana kamuoyunu oldukça şaşırtmıştı..
Bu çıkışa dair spekülasyonlar yapıldı, çeşitli senaryolar üretildi..
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun, sadece İstanbul milletvekili Gürsel Tekin’i bu işin dışında tutarak ısrarla “Hiçbir milletvekilim belediye başkanlığına aday olmayacak” vurgulamasında bulunduğundan tutun da, Develi’nin aslında bir ilçe belediye belediye başkan adaylığını pazarlık masasına koymak istediği için bu atraksiyonda bulunduğu  iddiasına kadar..
Okumuşsunuzdur; ben de  benzer bir yazıyı blogumda ve adanahaber.com’da kaleme aldım..
CHP milletvekili Turgay Develi aradı.. Sadece eleştirilerim için değil kamuoyunda da aday adaylığı hakkındaki konuşulanları dikkate alarak sohbet etme ihtiyacı hissettiğini söyledi.. Birçok konuya değindi, ben de sorularımı yönelttim.. 55 dakikalık görüşmenin ana çizgilerini başlıklar halinde vermek, yazıyı kolay okutabilmek açısından en mantıklı olanıdır diye düşündüm..
Develi, bakın neler söyledi.!
*Sen beni en yakından tanıyanlardansın, sol gelenekten geliyoruz.. CHP’nin içerisinde uzun yıllar bulundum.. Partimin genel başkanını, yetkili kurullarını hiçe sayacak kadar tecrübesiz ve saygısız değilim.. “Aday adayı değil, adayım” derken, iddiamı dile getirmek üzere bu cümleyi kullandım.. Bilerek kullandım.. Bu bir siyaset yapma biçimi ve tekniğidir.. Evet iddialıyım.. CHP’nin Adana’da Büyükşehir adayı olma ve kazanma iddiasında bulunuyorum..
*Aday adaylığında, beni yola erken çıkmakla eleştirenler de var.. Ne yani CHP gibi bir partinin Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayı seçime bir-iki ay kala mı açıklanmalı.? Projeleriyle, siyasi varlıklarıyla önceden konuşulup tartışılmaları için aday adaylarının daha erken yerini alması doğrudur.. Bu bağlamda benim gibi aday adayı olan Soner Çetin’i de tebrik ediyorum.. Doğrusunu yapmıştır..
*Yazında beni partili milletvekili arkadaşım Ümit Özgümüş’le içtikleri su ayrı gitmeyen insanlar kefesine koymuşsun.. Evet Ümit Bey’le samimiyim.. Ama inan bana milletvekili arkadaşım Ali Demirçalı ile daha çok teşviki mesaimiz oluyor.. Kaldı ki Ümit Bey’in sözleriyle değil kendi irademle, hür irademle davranacağımı en iyi bilenlerdensin.. Ümit Özgümüş’ün söylediklerine göre davranan bir insan olarak kabul edilmeyi zekama hakaret sayarım.. (Karşılıklı gülüşmeler) Bu nedenle yerel yönetimler noktasında kendisiyle hiçbir görüşmem olmadı.. Aday adaylığı açıklamamı herkes gibi milletvekili arkadaşlarım da ilk kez televizyondan duydular..
*Genel Başkanımız bir ay kadar önceki grup toplantısında “Seçim bölgelerinize gidin, ne kadar eski Doğru Yolcu, ANAPlı  varsa onlarla görüşün, hem merkez sağ oylarını partiye kanalize edin hem de bu arkadaşları partiye kazandırın” dedi.. Ben de bu kapsamdaki herkesle görüşüyorum.. Zaten birçoğunu meslekten tanıyoruz.. Ayrıca ‘seçimi nasıl kazanırız’ın derdinde de olmak lazım.. Buradan hareketle Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayının ilçelerdeki kombinasyonu önemsemesi hatta belirleyici olması her seçim döneminde yaşanan olgudur.. Bu siyasetin doğasında vardır..  
*Sen sorduğun için cevaplandırıyorum.. Büyükşehir Başkanvekili Zihni Aldırmaz’ın CHP’nin kapısından içeri girmeye yönelik herhangi bir çabasına tanıklık etmedim.. Ne ben ne de bir başka milletvekili arkadaşımın böyle bir tasarrufu asla söz konusu olmadı.. Sayın Aldırmaz’ın bir şekilde genel merkezimize getirilip parti kurmaylarına tanıştırıldığı iddiasını şehir efsanesi olmaktan öteye geçmez..
*Bilhassa ilçelerin de Büyükşehir’de oy kullanacak olması halinde seçimi kazanma şansımın çok daha fazla artacağına inanıyorum.. Adana’daki bir milyon 400 bini geçkin seçmenin bir milyondan fazlası yerlidir.. Yüreğir Belediye başkan adaylığımdaki bu realiteyi tüm Adana gördü.. Kaybederken CHP’nin oyunu üçe katladım.. Milletvekili yapılmamda da bu faktör sayesindedir.. Nitekim 12 Haziran’da CHP oyları seçim bölgemde adeta patlama yaptı.. Dağ taş, düğün cenaze geziyorum.. Partime ve bana olan ilgi beni daha da cesaretlendiriyor.. İddiamı  kuvvetlendiriyor.. Evet kendimi aday adayı değil ‘CHP adayı’ olarak görüyorum.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder