2 Ekim 2012 Salı

Durak: Sözlü ile durumumuz aynı değil..



Hazine arazisi üzerine kondurulan ve tebligata rağmen 20 ay boyunca tahliye edilmeyen Ceyhan Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü’ye ait çiftliğin yıkılmasının ardından şok edici seri gelişmeler yaşanıyor..
Adana yeni gerçeklerle tanışıyor..
Suskunluğunu nihayet bozan Ceyhan Kaymakamı Gürbüz Karakuş , Adana Haber Gazetesi’nden Aliye Gültekin’e yaptığı açıklamada, Sözlü’nün çiftliğindeki hastalıklı hayvanların kesilerek vatandaşlara yedirilmek istendiğini anlattı..
İddia gerçekten tüyleri ürpertiyor..
Bu iddiasını tutanaklarla da destekleyen Kaymakam Karakuş, “Tüberküloz olduğu gerekçesiyle bu çiftlikteki 186 büyükbaş hayvan karantinaya alınmıştı.. Yıkımdan sonra hasta hayvanlar çıkarılırken suçüstü yapıldı..” dedi..
Daha da vahimi..
Sözlü’ye ait çiftlikteki hastalıklı hayvanların bir kısmı Et ve Balık Kurumu’na satılmış.. Soruşturma kapsamında Seyhan ve Ceyhan İlçe Tarım Müdürleri açığa alınmış.. Kaymakam Karakuş’un diğer iddiaları da buraya ekleyecek olsam okumaktan yorulursunuz..
Görüşümde ısrarcıyım..
Üzerine basa basa vurguladığım gibi Hüseyin Sözlü vakası bir siyasi linç olmayıp tamamen bir siyasetçinin kişisel hatalarının ürünü olarak karşımıza çıkıyor.. Yaşanan gelişmeler, bir bir ortaya çıkan belgeler beni doğruluyor..   
*          *           *
Ancak sayın Ceyhan Kaymakamı’ndan isteğim de olacak..
Hüseyin Sözlü’nün yıkılan çiftliği ile aynı durumda, yani örtüşen yer var mı, varsa gereğini yaptınız mı, yapmadıysanız neden duyarsız kaldınız.?
Hem bu sütunların hem de idarenin tarafsızlığı adına bunu Gürbüz Karakuş’dan talep ediyorum..
Dört gözle bekliyorum..
*           *          *
Sandıktan çıkmasına rağmen görevden el çektirilerek açığa alınan Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak ile epeydir görüşmüyoruz.. Önceki gün hal hatır sormak için aradım..
- Nasılsınız Başkanım, nasıl gidiyor?”
- N’olsun, şu anda televizyon seyredip çekirdek çintliyorum..”
- Peki sizin pencereden Adana nasıl görünüyor.?”
- Belediyecilik adına işlenen cinayetleri üzülerek görüyorum.. Kendim için değil Adanalı adına üzülüyorum.. Telafisi mümkün olmayan hatalar yapılıyor..”
- Görevinize iade edilecek olursanız, siz de düzeltirsiniz..”
- Sence hasarı gidermeye bir yıllık süre yeter mi ki.?”
- Başkanım, zararın neresinden dönülürse kardır..”
- O da ayrı bir konu..”
- Hüseyin Sözlü meselesine bakışınız nedir.? Sizi kendi ile özdeşleştirip siyasi mağdur olduğunu öne sürüyor?”
- Açıklamalarında bana verdiği destek için Hüseyin Sözlü’yü telefonla arayıp teşekkür ettim.. Ancak şunu da belirtmeliyim ki ikimizin durumu çok farklı.. Aynı değil, örtüşmüyor..”
*          *          *
İşte..
Siyaseten zor duruma düştüğünde Aytaç Durak ipine sarılmaya çalışan Sözlü’ye, beş dönemlik Büyükşehir Belediye Başkanı’nın bakışı..
Daha ne diyebiliriz ki.?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder