20 Temmuz 2012 Cuma

Riga Boya, Mahmut Tuncel ve futbol..


Adana’nın kronikleşmiş hastalıklarından birisi de kurumlar arası çekişme, rekabet ve kavga.. Büyükşehir Belediyesi Çukurova Üniversitesi ile, bu üniversite Bilim ve Teknoloji Üniversitesi ile, siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşları birbiriyle barışık değil vs.. Tabiatıyla bunun sancısını bütün Adana çekiyor.. Her cephesiyle barışık bir Adana’nın özlemindeyiz.. Zaman içerisinde bu olumsuzluğun düzeleceği umudunu da korumaya çalışıyoruz..
Böyle bir problemin maddi boyutuyla spor kulüplerine de yansıması kaçınılmaz.!
Bilhassa Demirspor’un içinde yönetim krizinden hangi şartlar altında kurtulduğunu, maddi sıkıntılarla boğuşmaya da devam ettiğini çok iyi hatırlıyoruz.. Kulübün ve yeni yönetimin transfer döneminde ne yapacağı merakla bekleniyordu..
Tam da bu sırada motivasyonu artırıcı bir gelişme yaşandı..
Adana ekonomisinin can damarlarından Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyet gösteren Coonex Riga Boya bölgemizdeki üç futbol kulübüne sponsorluk yaparak maddi katkıda bulundu.. Coonex Riga Boya Adanaspor, Demirspor ve Mersin İdman Yurdu’na bir yıllık forma reklamı verdi..
Çok mutlu oldum..
Ne Organize Sanayi’nin ne de bünyesinde faaliyet gösteren herhangi bir kurumun spor kulüplerine böylesi bir katkısını hatırlıyorum.. Üretim ve istihdam bağlamında elbette saygı duyuyorum ama kazancın kente sportif ve kültürel katkısı noktasında Organize Sanayi maalesef sınıfta kalıyor.. Gerekirse sayın Valimizin önderliğinde bu konu masaya yatırılıp bir kıvılcım çakılmalı diye düşünüyorum..
Riga’yı da yürekten kutluyorum..
Coonex Riga Boya Onursal Başkanı Mahmut Tuncel yaptığı açıklamada, “Adanaspor’un da Adana Demirspor’un da Mersin İdman Yurdu’nun da formasını alarak 3 takımın sponsorluğunu üstlendik.. Diğer işadamlarımızdan da rica ediyorum, lütfen Çukurova’ya sahip çıksınlar..” dedi..
Bu arada Mersin’in hikayesi oldukça ilginç..
Mersin İdman Yurdu İstanbul’dan gelen forma reklamı isteklerini hem de daha yüksek fiyat verilmesine karşın reddetmiş.. Bir Çukurova firmasını tercih etmiş.. Bu da güzel..
Nereden nereye.?
Konu futboldan açıldı, engellilere ve sigaraya kadar geliverdik..
Coonex Riga Boya nedir necidir diye sayfasına göz attım.. Onursal Başkan Mahmut Tuncel toplumsal sorumluluğunun gereğini yerine getirerek 5 engelliye iş olanağı yaratmış.. Aynı hassasiyetle 20 özürlü de Coonex Riga Boya’nın hediye ettiği tekerlekli sandalyeyi kullanıyor.. Firmanın ilginç bulduğum bir etkinliği de sigarayı bıraktırma kampanyasına destek veriyor olması.. Onursal Başkan Mahmut Tuncel, sigara içip de bırakan her personele birer ay ikramiye sözü vermiş..
Bilmiyorum, kaç çalışan hem sağlığına kavuştu hem de ikramiyeyi kaptı.!
Coonex Riga Boya’ya spora ve topluma katkılarından ötürü Adanalı bir gazeteci olarak teşekkür ediyor; işadamı ve sanayicilere örnek teşkil etmesini diliyorum..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder